Slide Title 1

Aenean quis facilisis massa. Cras justo odio, scelerisque nec dignissim quis, cursus a odio. Duis ut dui vel purus aliquet tristique.

Slide Title 2

Morbi quis tellus eu turpis lacinia pharetra non eget lectus. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Donec.

Slide Title 3

In ornare lacus sit amet est aliquet ac tincidunt tellus semper. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas.

Shaklee Collagen Powder

Pada asasnya collagen bukanlah satu  keperluan yang perlu kita ambil kerana ia  boleh diperolehi daripada haiwan seperti ayam ,lembu dan ikan.Tapi apa yang membuatkan penduduk moden pada hari ini memerlukan collagen tambahan adalah kerana haiwan-haiwan yang kita makan pada hari ini dimakan pada usia mereka belum matang.Mereka juga membesar dengan teknologi yang pantas dan ada yang disembelih dalam usia yang masih muda.Jadi,badan mereka ni tak sempat pun lagi nak ada collagen yang cukup tapi dah disembelih.Oleh sebab itulah ia bukan lagi menjadi satu pilihan tapi menjadi satu keperluan.


Gabungan 7 bahan aktif di didalam collagen powder Shaklee


Biasanya orang  menganggap bahawa collagen ni adalah khusus untuk kecantikan ,ketegangan kulit,untuk muda dan nampak cantik.Walhal,pada hakikatnya Allah Taala menjadikan  collagen ni adalah untuk kemandirian dan kesihatan sistem rangka kita.Hal ini kerana,di setiap sendi dimana tulang kita bertemu,disitu terdapat collagen yang membolehkan tulang itu bertemu tanpa berlaga .Jika tulang tu berlaga sakit sangat weh!Ia terdapat satu ruang yang diberi nama ligament yang didalamnya terdapat collagen.Ligament nilah yang membolehkan kita membengkokkan kaki,tangan,rukuk serta sujud.Apabila sesuatu berlaku pada ligamen ni,aktiviti-aktiviti yang disebutkan tadi dilakukan dengan tidak selesa.Ada orang tak mampu nak sujud dan rukuk sebab ligamennya dah menjadi keras.

Selain itu,collagen ni adalah satu stucture yang semakin menyusut selari dengan penuaan.Semakin kita berusia collagen makin menyusut.Sebab tulah kalau ada rasa sakit-sakit lutut,seseorang itu sedang melalui proses penuaan.Ia menjadi semakin kuat dan kenyal apabila disokong oleh vitamin c.Vitamin c menguatkan lagi collagen supaya lebih kenyal.Collagen ni sangat penting untuk tulang dan sendi.Hatta dalam solat pun kita kena pastikan lutut tu menyentuh lantai.Jadi,macam mana lah kita nak dirikan solat dengan sempurna bila sendi pada lutut tu tak berfungsi dengan baik.

Kenapa kita perlu pilih collagen powder Shaklee?

1-Collagen Shaklee diperbuat daripada sisik ikan merah laut dalam.
Terdapat isu yang timbul berkaitan kehalalan dan sumber sesuatu collagen itu diambil.Hal ini  kerana terdapat produk  collagen lain yang dihasilkan daripada  sumber yang tidak halal.Shaklee memilih sisik ikan merah laut dalam dan tiada keraguan untuk memakannya.

2-Saiz molecule collagen yang halus
Collagen merupakan satu  stucture protein yang besar dan kuat.Sebab itulah ia boleh menganjalkan pipi dan  kulit serta mengetatkan rahim.Dalam badan kita,ia susah diserap kerana ia daripada molecule yang besar.Ada sesetengah collagen diserap dan tidak diserap.Collagen yang tidak diserap akan pergi ke bahagian lain dan ia akan membentuk satu gumpalan collagen .Gumpalan collagen yang sangat banyak akan membentuk "MASS" yang dikenali sebagai ketumbuhan contohnya fibroid.
Justeru, prebiotik atau bacteria baik (juga dikenali sebagai Lactobacillus acidophilus) diletakkan di dalam Shaklee collagen powder  ini untuk membantu collagen masuk kedalam usus kita dan diserap sepenuhnya dengan sempurna.


Collagen powder Shaklee ni tak boleh diambil dengan air panas.Kerana dibimbangi akan memusnahkan bahan-bahan yang terkandung didalamnya.Ia sesuai  diminum dengan air suhu bilik.Collagen ni ia adalah seolah-olah supplement untuk tulang dan sendi.Namun begitu,Shaklee telah menambahkan vitamin c dan b-complex ke dalam collagen ni bagi memenuhi keperluan bagi mereka yang mengambil collagen untuk tujuan kecantikan.


Antara 7 bahan utama dia dalam collagen powder:

1)Sisik ikan merah laut dalam
2-Biji camellia Japonica
3-Brazilian ginseng
4-Ekstrak kulit kerangan laut
5-Lactobacillus acidophilus
6-Vitamin c
7-B-complex

Untuk mendapatkan hasil yang memuaskan,pengambilan 4 kotak collagen powder dapat beri kesan yang baik kepada kulit.Berdasarkan kajian yang dilakukan, 80 % pengambilan collagen powder telah menghilangkan kedutan padat kulit dan 90% meningkatan  keserian pada wajah.

Jadi,apa tunggu lagi.Jom kita dapatkan collagen powder Shaklee ni beramai-ramai.Selain kesannya yang cepat,ia juga selamat untuk digunakan.Manfaatnya juga sangat baik untuk kesihatan tulang dan sendi selain untuk kesihatan kulit.

Setakat ini sahaja perkongsian saya tentang collagen powder Shaklee ni.Insya Allah saya akan kongsikan tentang supplement yang lain pula untuk entry akan datang.Sekian,wassalam...

Carotomax Shaklee

Carotamax merupakan vitamin yang  Shaklee hasilkan untuk memenuhi keperluan Vitamin A kepada manusia.Badan kita tidak dapat menghasilkan vitamin A dengan sendirinya.Jadi,kita perlu mendapatkannya dari makanan.


.
.
Antara sumber makanan yang kaya dengan vitamin A ialah hati lembu,hati ikan serta susu yang diperkuat.
.
.
Vitamin A juga merupakan vitamin yang larut lemak.Isunya disini ialah,sumber makann yang kaya dengan Vitamin A ni banyak berkumpul  di liver yang mana didalamnya terdapat banyak toksin.Jadi, toksin turut bersama-sama makanan yang terkandung didalamnya vitamin A.
.
.
Selain itu,baru saya tahu antara faktor penyakit ulcer adalah disebabkan kekurangan vitamin A dalam badan.


.
.
­čî╝Kegunaan Vitamin A
1.Untuk penglihatan dan kesihatan mata
2.Untuk kulit yang cantik
3.Untuk pertumbuhan rangka
4.Untuk perkembangan janin yang sihat
5.Untuk kesihatan mucus membrane
Apa itu mucus membrane?
­čĺĽIalah saluran lubang hidung sampai ke paru-paru.

­čî╝Manfaat  Carotomax
1.Mempertingkatkan penglihatan
2.Meredakan penyakit kulit
3.Menghalang infeksi
4.Menggalakkan perkembangan normal dan sihat
Banyak manfaat Carotomax ni kan.Haa menarik ke menarik!
Untuk detail lebih mendalam tentang carotomax dan vitamin A ni, contact aje team 
#superstarzfamily!

#Buildbyme
#Superstarzfamily

B-COMPLEX SHAKLEE

Vitamin B-complex merupakan sekumpulan mikronutrien yang mempunyai stuktur yang sama tetapi tugasan mereka berbeza.B- complex sangat diperlukan oleh badan  manusia kerana badan  manusia tak dapat hasilkan molekule ini dgn sendirinya.Kita perlu perolehi stucture ini daripada makanan.Ia juga sangat sensitif dengan haba,tekanan,toksin dan alkohol.


Komponen B-complex terdiri daripada:
1.Tiamin(B1)
2.Ribo flavin(B2)
3.Niasin(B3)
4.Pentotenik acid(B5)
5.Pieredoxin(B6)
6.B12(Cabolamin)
7.Biotin(Paling mahal)
8.Folic acid
.
.
Yang menariknya,kelapan-lapan vitamin ini saling bekerjasama antara satu sama lain dalam badan untuk menghasilkan kesan yang maksimum.
.
.
Tapi apa yang paling penting ialah vitamin biotin dan folic asid.Ini kerana biotin datang dari sumber makanan yang paling mahal seperti almond dan walnut dan ia perlu diambil dalam kuantiti yang banyak.
.
.
Manakala  folic asid pula kita biasa dengar ia penting untuk ibu mengandung sahaja kan?Tetapi ia juga sangat penting utk pertumbuhan sel seperti  kulit, darah dan rambut.
.
.


Antara fungsi komponen-komponen ini ialah:

1.Tiamin (B1)
-Tukar karbohidrat kepada tenaga
-Menentukan badan dan minda  dalam keadaan baik
2.Ribo flavin (B2)
-Bekerjasama dengan enzyme
-Membantu badan kita supaya maintain dengan system immune
-Perlu untuk pembinaan rambut,kuku dan mata yang cantik.
3.Niasin (B3)
-Membantu pembentukan sistem saraf
-Untuk penghasilan hormon seks
4.Pentotenik acid(B5)
-Meningkatkan immune system
-Mengurangkan stress
5.Pieredoxin(B6)
-Fokus kepada kesihatan wanita dan hormon seks
-Membantu agar period tak teruk
6.B12(Cabolamin)
-Mengawal selera makan
7.Biotin
-Penting untuk pulihkan enzyme
-Penting untuk metabolisme lemak
8.Folic acid
-Sangat penting untuk pembentukan telur
-Bekerjasama dengan B12 untuk pertumbuhan rambut,kulit dan darah.
.
.
Manfaat B-complex secara umum:

1)Akan slim down
2)Badan dapat jalankan detox dengan lancar
3)Kurang alahan
4)DNA sihat
5)Kurang masalah kulit
6)Meningkatkan kesuburan
7)Tidak menghadapi PMS yang keterlaluan
.
.
Kenapa anda perlu dapatkan B-complex Shaklee?
1.Kerana ia menepati kadar yang sepatutnya ada dalam kelapan-lapan vitamin itu.
2.Kerana ia mempunyai kadar biotin yang disarankan oleh WHO dan USRDA
.
.
Jadi,apa tunggu lagi?Moh ler kita dapatkan B-complex yang 'awesome' ni dengan segera!Pasti kesannya luar biasa.


#Buildbyme
#Supestarzfamily

Alfalfa Complex Shaklee Herba 1001 Khasiat Kaya Klorofil


ALFALFA  adalah antara produk Shaklee yang saya pernah  belajar dari  kelas kesihatan online dibawah tunjur ajar seorang mentor yang sangat berpengalaman.


Baaanyak sangat ilmu dan maklumat baru saya dapat tentang ALFALFA ni.Haa,jadi saya nak kongsikan lah dengan korang semua apa yang istimewanya tentang ALFALFA ni dan kelebihannya..Nak tahu tak?

ALFALFA merupakan produk signature Shaklee dan ia diberi nama 'medicago sativa' dalam bahasa saintifiknya.



Ia mempunyai akar yang sangat menjalar sehingga 20 kaki ke dalam tanah.Oleh kerana akarnya menjalar hingga ke 20 kaki kedalamannya,maka semakin banyak zat dan nutrien yang dapat diserap oleh alfalfa..

ALFALFA ni ditanam secara organik di tanah yang terletak di pedalaman California kerana tanahnya sangat subur.

Proses pembuatan alfalfa dilakukan secara semulajadi.Ia dikeringkan secara semulajadi melalui proses pengeringan.

ALFALFA mengandungi protein,klorofil,enzyme fiber,serta semua vitamin dan mineral.

Kelebihan ALFALFA

1)Melindungi diri dari kanser kerana badan kita bersifat alkali.

2)Alfalfa ada effect detox.Ia boleh mencuci hati dan darah.

3)ALFALFA bekerja di seluruh badan berbanding herbalax yang hanya bekerja dihujung usus.

4)Membantu mengurangkan alahan.
Contoh:Gegata

5)Menghilangkan bau badan,kurap,kayap dan ulat air.

6)Membantu improve keadaan perut.

7)Membantu serap lemak dan kolestrol

#Buildbyme
#SuperStarzFamily