"يا حبيب الله"

Assalamualaikum wbt...

    Hari ni memang full kelas. Lepas je abis kelas tutor tadawwuq adabiy saya dan rakan - rakan segera bergegas ke DKP 4 (Dewan Kuliah Utama ) untuk menghadiri kuliah bagi subjek Sirah Rasul pula. Alhamdulillah, ustaz Husban tak mulakan lagi pengajarannya.  Kali ini beliau mengajar dengan menayangkan video tentang dakwah Rasulullah SAW kpd kami. Sunnguh kreatif sekali Ustaz Husban. Beliau tampil dengan cara yang kreatif untuk menarik minat pelajar.


                                    


    Tatkala video tersebut  dimainkan saya  turut menghayati kisah yang ingin disampaikan melalui video tersebut. Saya cuba hayati. Saya cuba amati. Saya cuba mendalami. Subhanallah. Betapa tabah dan sabarnya dirimu duhai Kekasih Allah. Walau dicerca dan dihina oleh kaum Quraisy dalam menyebarkan dakwah, namun tidak pernah sekali Kau endah akan kata- kata mereka itu. Tetapi, dakwahmu terus disebar luas  tanpa rasa jemu dan penat.

    Ya Allah, semoga Kau jadikan kami setabah Kekasihmu ini. Walau dicerca dan dihina  dengan kata- kata kesat, namun dakwahmu tetap hebat . Ayuh rakan -rakanku. Ayuh kita bangkit dalam meneruskan usaha -usaha Baginda ini dalam menyebarkan dakwah islamiah . Ingatlah bahawa kita bukanlah pemulanya rantai- rantai perjuangan malah kita juga bukan pengakhirnya wallahua'lam....

                                                 

0 comments:

Post a Comment